måndag 30 april 2007

En amerikansk president i din smak?

Tidigare har jag hittat och länkat till dessa YouTube-klipp på olika sätt, men nu samlar jag dem här..

President George W Bush är något av hatobjekt för min del, så därför tycker jag följande klipp säger en hel del om honom som person, om hans politik och vad jag tycker om dessa båda:

Det riktiga State of The Union-talet ;)
Vår president? - och honom valde det amerikanska folket??
och The American Idiot (text och musik av Green Day)

Nåja! De där videoklippen ska ju inte tas på alltför blodigt allvar.. Men å andra sidan så har nog det irakiska folket drabbats av en hel del "blodigt allvar" sen George W och hans anhang valde att ockupera Irak istället för att jaga rätt på den gamle kompisen och vapenbrodern Usama Bin Laden!
sEt#

2 kommentarer:

  1. Vad är det för fel på presidenten är man världspolis så måste han väl för tusan hålla dessa anti-USA fienderna på plats.
    Farewell

    SvaraRadera
  2. Vad det är för fel på presidenten? undrar anonym.

    Skämtar du!?

    Jag vill här, i korthet, bara nämna det största felet som han och hans administration har begått. Ett fel som jag tycker borde ställa honom och administrationen inför domstol (krigsrätt) för landsförräderi!

    När World Trade Center i New York attackerades av Usama Bin Ladens Al Quaida så borde alla tillgängliga resurser använts för att finna, oskadliggöra och helst gripa exempelvis Usama Bin Laden, vilket också var vad George W Bush offentligt sa att man skulle göra. Men vad gjorde vår käre GWB istället? Jo, istället för att jaga fram UBL (tidigare bundsförvant och dessutom, i egenskap av medlem i den saudiska släkten Bin Laden, affärspartner till klanen Bush i USA) och hans anhang ur sina läger och råtthål så väljer man att ge sig på det i 9/11-sammanhanget helt oskyldiga Irak! Och då kan man givetvis och utan större konspirationsteoretiska idéer fråga sig varför??

    Ja, inte faaan var det för att stoppa terrorismen i alla fall!!!!

    SvaraRadera