torsdag 21 maj 2009

Så där ja! Två dagar utan rök...

.. har det nu gått! - Whoopie!! - Fast idag, måste jag ändå erkänna, kändes det faktiskt en hel del besvärligare än igår. Igår (tisdag) gick det ändå förhållandevis bra, men idag (onsdag) funderade jag åtminstone ett par gånger på att gå ner till butiken och köpa en ask. Mest är det nog faktiskt psykologi det handlar om, för jag ertappade mig flera gånger med att, som av gammal vana bara, nästan gå ut på balkongen för att ta mig ett litet härligt bloss. Jag har dock hållit mig ifrån att skaffa nya cigg.

Men hur det än är så känns det som att; Eftersom det nu ändå gick rätt så bra igår så skulle det ju vara ganska onödigt att falla för den där tillfälliga frestelsen att köpa cigg. Då skulle ansträngningen och ambitionen vara helt och hållet förgäves.. Och nu när det ändå gick att avhålla sig idag också, så är det väl ändå väldigt onödigt att klappa ihop imorgon!

Well, well! Den som lever får se heter det ju.

/ sEt#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar