onsdag 26 maj 2010

Live Writer för bloggskrivandet

Ja, man kan väl alltid testa det däringa lilla programmet (Live Writer från Microsoft) igen och se hur det fungerar, eller rättare sagt se om det fungerar bättre.

Jag har ju redan provat det en gång tidigare men då förkastade jag det på grund av att det saknade en del funktionalitet (i mitt tycke) som jag inte hittade vid en förvisso rätt snabb testgenomgång.

Nu ger jag det alltså ytterligare en chans och håller det inte nu så.. ja, då förkastar jag det nog helt och hållet.


Edit:
Nåväl. Ska man bara skriva text och inte publicera bilder så funkar det ju rätt smidigt i alla fall, men frågan är ju varför man ska använda Live Writer istället för att logga in på sajten (i mitt fall Blogger) och skriva direkt där? För tillfället har jag ju inte provat med någon bild, och jag får ju dessutom ge det lite tid och testa lite grundligare den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar