onsdag 25 augusti 2010

Jag kanske dricker för mycket? ;)

När jag tittar upp på min bokhylla och ser mina sorgligt tomma absintbuteljer stå på
lit-de-parade börjar jag fundera en smula...


Jag dricker för mycket… Eller för snabbt… Eller kanske både och… Och i alla fall när det handlar om absint.   ;)

Sen tänker jag ett steg till och konstaterar "nyktert" att; Nej. Det handlar nog bara om att hushållskassan inte tillåter några större excesser. När buteljerna är tomma så är de, och det är bara förnimmelsen av tidigare smakupplevelser man har kvar…

PS: Vissa märken på bilden ovan finns att köpa via vårt svenska monopolbolag, och det gäller nr 2, 4, 5 och nr 6 från vänster. (Och de märkena heter i tur och ordning Duplais Balance, Mansinthe, Nouvelle-Orléans och Blanchette.) DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar