torsdag 10 december 2009

2:a behandlingen avklarad! :)

Just hemkommen från sjukan där jag fick genomlida en helveeetisk dag med alla tänkbara komplikationer, efterspel och vidhäftat hufvudbry/-värk... .. (?) ... (ööh..)

Nej! Just hemkommen är jag, så klart, och behandlingen gick som på räls! Knappt tillstymmelse till obehag och med mp3-lurar i öronen och något att skriva och anteckna i så gick dagen även förvånansvärt fort.

[Eftersom något litet annat bestyr upptar min uppmärksamhet för tillfället återkommer jag under kvällens lopp, av allt att döma, till det här inlägget och skriver lite utförligare om dagens begifvenheter..]

Edit: (kl 22:52)
Jo.. Så här var det (egentligen). Behandlingen gick som på räls, som sagt. Det enda och mycket lilla obehaget var, precis som förra, och första, gången ett mycket lätt, ja, knappt förnimbart, illamående när själva droppet började läcka in i min arma kropp. Detta illamående satt dock bara i i några enstaka minuter och sen var jag "på topp" igen; käkade, snackade, "sprang" omkring (som vore jag något av en stenad, fast glad, tjackpundare ;) ), lyssnade på musik och förde anteckningar.

En annan sak som jag tycker rätt bra om att efter avslutad behandling (tester först och sen Sendoxan i ungefär fyra timmar) så var det bara å packa och åka hem. Alltså kommer jag av allt att döma inte behöva spendera några flera nätter under de framtida behandlingarna.. Såvida nu allt går som planerat och som det ska! /edit
mvh sEt#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar