lördag 12 maj 2007

Sport är ju deprimerande!

Jaha! Så åkte då Tre Kronor ut ur VM-turneringen efter förlust mot Kanada i semifinalen... Så typiskt! Aldrig ska man få vara riktigt glad... :(

Och jag som i princip är helt "newbie" på det här med sport. De enda sporter som lockar till sig min uppmärksamhet i någon grad är ju hockey (då det gäller VM) och utförsåkning i alla dess former. Men nu när det svenska hockeylandslaget såg så lovande ut, fram till idag, så känns det lite sådär extra tungt.. Jag räknade nästan kallt med i alla fall final, och i så fall troligen även ett guld...

Ja, då är det väl i alla fall tur att jag åtminstone har tillgång till Internet på en mera stabil basis än tidigare. Här kan man i alla fall skriva av sig sina "sorger och bedrövelser", med förhoppning om att någon annan därute på det vida nätet läser vad man har på hjärtat och eventuellt också delar ens bedrövelse.. ;)

Nåväl! Till alla sportnördar där ute! Väl mött till alpina världscupen igen då!

2 kommentarer:

  1. Sverige skötte sig ändå rätt bra med tanke på att det nästan bara var spelare hemma från elitserien med. Jämför det med alla som hade massor med NHL-proffs med i sina lag!

    Och föresten så är väl Anja också lite på dekis eller?

    Jag hoppas på att fotbollssäsongen har mycket kvar att erbjuda oss "sportnördar".

    SvaraRadera
  2. Jo.. Men besviken kan man väl ändå känna sig?

    Vad det gäller Anja så tror jag att hon har mer att komma med, i alla fall under säsongen 07/08.

    SvaraRadera